ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ

 

Βασίλης Αναστασιάδης
Πινδάρου 2 - Γλυκά Νερά
15354 Αθήνα
Τηλ.: 210 6658867

 
 

 

ΠΡΙΓΚΙΨ ΗΜΙΚΥΚΛΙΟΣ

>
ΕΙΔΟΣ:

 

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΕΠΟΧΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ (ΚΛΙΚ 1-2-3)

ΡΟΛΟΙ:

 

10 ανδρικοί, 8 γυναικείοι και 6 ρόλοι ανεξάρτητα φύλου
* Μεταβλητό πλήθος ρόλων (+) ανάλογα με τις ανάγκες.

ΗΛΙΚΙΕΣ:

 

12 ετών και άνω

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

 

100 λεπτά

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

 

Η χώρα των κυκλικών έχει τη δικιά της φιλοσοφία. Όλα εκεί είναι παραδοσιακά στρογγυλά και στρογγυλά παραδοσιακά. Ο Βασιλιάς, Κύκλος ο νιοστός, έχει αδερφό τον πρίγκιπα Ημικύκλιο, ο οποίος από ένα ατύχημα στη γέννα έγινε μισός κύκλος κι έτσι δεν μπορεί να αξιώσει στέμμα για το βασίλειο. Ένα βασίλειο που θέλει το βασιλιά του ολοστρόγγυλο αφού όλοι οι υπήκοοι (Περιφέρεια, Τόξο, Μηνίσκος, Ακτίνα, Διάμετρος, Πι, Κώνος, Σφαίρα) είναι «επεκτάσεις» της βασιλικής ιδιότητας. Ο Ημικύκλιος επιβουλεύεται τον βασιλικό θώκο και προσπαθεί να φανεί ψηλότερος από τα στάχυα θερίζοντάς τα. Μαθαίνει ότι πρόκειται να τους επισκεφθεί κάποια αντιπροσωπεία από το βασίλειο των τετραγώνων, όπου βασιλεύει το Τετράγωνο και όλα τα σχήματα έχουν γωνίες με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Όλοι τους είναι μοντέρνοι. Δεν ακολουθούν την παράδοση και προσπαθούν με κάθε τρόπο να προσηλυτίσουν και άλλους στη φιλοσοφία τους. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός της επισκέψεώς τους. Ο Ημικύκλιος συλλαμβάνει την ιδέα να πείσει τους αυλικούς (την νεαρή Ακτίνα την οποία και ζαχαρώνει, την ευτραφή Περιφέρεια η οποία ψάχνει απεγνωσμένα για σύντροφο, την Σφαίρα που τη θεωρεί γριά ξεκουτιασμένη, και το Διαβήτη που τον θεωρεί τρελάρα και του χεριού του, παρ' ότι ο Διαβήτης δείχνει την αντιπάθειά του για τον Ημικύκλιο) ότι θα είναι ευχής έργο να αποκτήσουν όλα τα στρογγυλά σχήματα γωνίες για το καλό τους. Απώτερος σκοπός του να καταφέρει με ύπουλο τρόπο τον τετραγωνισμό του αδελφού του, του βασιλιά Κύκλου, να τον γελοιοποιήσει στους υπηκόους του και να τον κατηγορήσει ότι αγνόησε τα ήθη και τα έθιμα της χώρας του, που τον θέλουν υπόδειγμα στρογγυλάδας. Ο Κύκλος θ' αναγκαστεί να παραιτηθεί, ο μόνος παραδοσιακός διάδοχος  θα είναι ο Ημικύκλιος (μισός Κύκλος), κι αφού στη χώρα των τυφλών ο μονόφθαλμος βασιλεύει, ο Ημικύκλιος θα πάρει το στέμμα ως ο πλέον πιστός στις παραδόσεις. Ο Διαβήτης παρακολουθεί τον Ημικύκλιο, μαθαίνει τα σχέδιά του και καταστρώνει ένα πονηρό σχέδιο για να αποτύχει η σκευωρία.
Οι "ευθύγραμμοι" καλεσμένοι συναντιόνται με τους στρογγυλούς, αλλά η συζήτηση του Διαβήτη με το Χάρακα δίνει το ερέθισμα για μια μονομαχία, με όπλα το μυαλό και το κομπιούτερ αντίστοιχα και με στοίχημα το νικημένο βασίλειο να δεχτεί την αλλαγή του βασιλιά του από στρογγυλό σε τετράγωνο ή από τετράγωνο σε στρογγυλό, ανάλογα με το νικητή. Ο Ημικύκλιος θέλει εκείνο που θα χάσει να είναι το βασίλειο του αδερφού του και, για να πετύχει το σκοπό αυτό, προσπαθεί να απαγάγει το Διαβήτη και να μπει εκείνος στη θέση του, ώστε να δώσει -εσκεμμένα- λανθασμένες απαντήσεις και να επιτευχθεί ο στόχος του. Τελικά αποτυγχάνει, και αποκαλύπτονται οι προθέσεις του. Η μονομαχία καταλήγει σε ισοπαλία. Όρος σ' αυτή την περίπτωση είναι και ο Κύκλος να τετραγωνιστεί, αλλά και ο Τετράγωνος να στρογγυλέψει, κοινώς να επικρατήσει ανωμαλία και στα δυο βασίλεια. Κι ενώ όλα οδηγούν στη σύρραξη, μεσολαβούν η Διάμεσος και η Διάκεντρος που καλούν τα πνεύματα του Αρχιμήδη και του Ευκλείδη. Οι δυο "πατέρες" της Γεωμετρίας, ως από μηχανής Θεοί, καταστέλλουν την έξαρση και των δύο  πλευρών και υποδεικνύουν τη λογική διευθέτηση των πραγμάτων...

ΣΧΟΛΙΑ - ΜΗΝΥΜΑΤΑ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

 

Όποιος σκάβει του άλλου το λάκκο... 
Διαφημίσεις και Μ. Μ. Ε. δουλεύουν για τον καταναλωτή ή δουλεύουν τον καταναλωτή;...
Η αισχροκέρδεια, η απώλεια ήθους και εθίμων.
Τα Μαθηματικά στο θέατρο και την καθημερινότητα.
Η μονόπλευρη αντιμετώπιση της ζωής δεν είναι ό,τι το καλύτερο...

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

* Του έργου προηγούνται 6 σχετικά θεατρικά παιχνίδια και δραστηριότητες που οδηγούν προοδευτικά στην παράσταση.

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

 

ΝΙΚΗ ΖΑΡΜΠΟΖΑΝΗ